Als je het intern goed voor elkaar hebt, kun je dat ook naar buiten toe uitstralen. Onze tweede- en derdelijns servicedeskmedewerker Peter Bouma speelt daarbij een belangrijke rol, omdat hij ook onze intern systeembeheerder is. In deze blog vertelt hij over zijn inspanningen voor een goede band met collega’s en relaties.
Dat is mooi! Ik wil graag verder lezen.
Wat is precies je werk bij Arrix?
“Ik ben tweede- en derdelijns servicemedewerker, maar dat is maar een klein onderdeel van mijn taak. Dat betekent dat ik me als servicemedewerker vooral bezighoud met de meer complexe vraagstukken. Daarnaast verzorg ik het interne systeembeheer bij Arrix. Belangrijk werk, want het is natuurlijk een visitekaartje. Als de zaken bij ons intern al niet goed lopen, hoe gaan we dat dan verzorgen voor onze klanten?”
Arrix heeft een sterke regionale binding. Hoe draag je daar vanuit Arrix aan bij?
“We proberen altijd mee te denken met onze relaties, dat heeft ook met betrokkenheid te maken. De servicedesk en intern systeembeheer zijn maar een paar onderdelen van mijn functie. Ik houd me ook bezig met change coördinatie, ik beoordeel verzoeken voor wijzigingen en plan eventueel mensen in om wijzigingen door te voeren. Daarnaast ben ik applicatiebeheerder voor TOPdesk, het ticketsysteem waar we onze tickets registreren. Ik ben BHV’er, initiatiefnemer van het mountainbiketeam en zit in de werkgroep Great Place To Work, een project om een certificaat te behalen waarmee je kunt aangeven dat Arrix een goede werkomgeving biedt. Als we dat certificaat hebben gehaald, dragen we dat ook weer uit.”
Hoe heb je je collega’s aan het mountainbiken gekregen?
“Ik ben zelf al langere tijd een fanatiek mountainbiker en wat is er leuker om dat met collega’s te delen? Samen na het werk even stoom afblazen, en op die manier ben je ook buiten de werkuren op een positieve manier met elkaar verbonden. Het heeft een positief effect op de werksfeer. Ik had al een paar collega’s gepolst en heb toen op onze eigen portal een kort verhaaltje geschreven en gevraagd wie er mee wilde doen. Er waren toen al negen mensen enthousiast en afgelopen week is nummer 10 hieraan toegevoegd. Eind augustus hebben we samen een mooie tocht gemaakt. Maar er zijn meer van dit soort activiteiten, andere collega’s doen samen aan hardlopen. Zij hebben onlangs met een van onze relaties de Dam-tot-Damloop gelopen.”
Wat betekent het voor jou persoonlijk om bij Arrix te werken?
“Ik vind dat ik een cruciale rol heb, om zowel intern als extern te zorgen voor een probleemloze IT-omgeving. Het is niet alleen problemen oplossen, maar ook zorgen dat alles normaal functioneert en iedereen zijn of haar werk goed kan doen. Klantcontact én technische uitdagingen. Dat maakt het werk uitdagend en dynamisch. Ik hou er wel van om verbintenissen te vinden. Als ik iets leuk vind, probeer ik daar wel andere mensen bij te betrekken. Vandaar ook mijn deelname in de werkgroep Great Place To Work. Een leuke werkgever zijn, dat blijven en wellicht zelfs verbeteren.”
Waar zit dat voor jou in, een goede werkgever zijn?
“Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt en vaak werkte iedereen daar als het ware in zijn of haar eigen hokje. Hier mag je over dat hokje heen stappen. Als collega’s kun je elkaar helpen, die grenzen zijn er niet. We zijn een team met elkaar en dat voelt voor veel mensen hier prettig. Ik vind samenwerken belangrijk. Niet alleen met mijn collega’s, maar ook met klanten. We willen dicht bij de klant staan, dat uit zich ook wel in de regionale binding die we als bedrijf hebben.
Heb je een voorbeeld van die sterke binding?
“We hebben wel eens op vrijdagmiddag een grote storing bij een relatie meegemaakt. Zij konden niet meer aan het werk, maar hadden wel te maken met een deadline. Dan is het met z’n allen aanpoten om de storing op te sporen en op te lossen. Vrijdagmiddag of niet. Klant blij, wij blij.”