Hoeveel last heeft jouw bedrijf bij uitval van ICT voorzieningen? Hoe lang duurt het herstellen als er een server in jouw bedrijf uitvalt? Vaak zijn er wel onderhoudscontracten afgesloten voor het vervangen van hardware. Echter vervanging betekent nog niet dat jouw ICT voorziening weer volledig werkt. En wanneer is dat voor het laatst getest?
Back-up en recovery is een belangrijke beschikbaarheidsmaatregel die ervoor zorgt dat corrupte, verloren of vernietigde bedrijfsinformatie hersteld kan worden, zodat de continuïteit van de bedrijfsprocessen geborgd zijn. Recovery is het herstel van gegevens, een applicatie of omgeving naar de staat van vóór het incident, zoals brand, diefstal of waterschade.
Jaarlijks terugkerende activiteit
De procedure dient minimaal 1 keer per jaar getest te worden. Arrix heeft de kennis en ervaring om een volledige restore procedure voor jou uit te voeren. Tijdens deze test wordt jouw server omgeving terug gezet op een speciaal daarvoor ingerichte omgeving. Wij controleren of jouw back-up daadwerkelijk goed en compleet is.
Hoe gaan wij te werk?
- Je levert op maandag uw back-up aan
- Een consultant van Arrix begint met het klaarzetten van de omgeving
- De back-up wordt terug gezet op speciaal daarvoor ingerichte back-up servers
- De daadwerkelijke restore op de servers wordt in gang gezet
- Vrijdagmiddag kun je bij Arrix met een eigen pc/laptop/thin client de restore testen
- De daarop volgende week wordt de rapportage van de recovery toegestuurd.
Omdat de data recovery procedure in een schaduwomgeving wordt nagebootst, is er geen toegang tot internet mogelijk. Hierdoor is het niet mogelijk om mail binnen te halen, remote toegang te testen en om jouw internetapplicaties te testen.