Software die wel werkt,
dat geeft vertrouwen.

Veel locaties en nog meer verschillende culturen. Medewerkers die meer affiniteit hebben met mensen dan met computers. Hoe breng je daar structuur in?
› Ontdek meer

Scholen, (semi-)overheden en non-profitinstellingen staan voor grote uitdagingen. Ze zijn vaak groot, versplinterd en komen voort uit samenvoegingen van verschillende organisatieculturen. Maar hoe zorg je dat iedereen werkt volgens dezelfde procedures en protocollen?

Met de software van Arrix krijg je grip op processen. Met een intranet gebaseerd op SharePoint, geïmplementeerd door Arrix, wordt het opeens mogelijk om de beleidsmatige informatiestroom uniform uit te rollen binnen de hele organisatie. Ook als je bottom-up stuurt.

De meeste kennis bevindt zich namelijk onderaan in de organisatie: op de werkvloer. Daarom zorgen wij voor oplossingen die de medewerker centraal stellen. Samenwerkingsportalen, onderlinge chatfuncties en een digitale vraagbaak. Bottom-up en interactief.

Arrix geeft je grip op interne processen door medewerkers op een leuke manier te betrekken bij procesverbetering. Onze oplossingen gaan verder dan het verspreiden van nieuws. Wij stemmen onze oplossingen af op de nuances van de organisatie en zorgen dat alle interne communicatie wordt gebundeld op één grote kennismarktplaats.

Het resultaat? Een uniforme manier van communiceren, maar mét behoud van de eigen identiteit van elke locatie.

1000 procedures,
1 portaal

Procesverbetering begint bij de kennis van medewerkers van de procedures.Meer online samenwerken

Data optimaal beschermen

Persoonsgegevens zijn kwetsbaar. Neem geen risico en kies voor de beste beveiliging.Meer over veiligheid

Slimmer rapporteren

Rapporteren op inkoop en finance wordt gemakkelijker met een op maat geleverd systeem.Meer over ERP-software

Snel werken opelke pc

Administratieve handelingen voer je het snelste uit op een snelle op afstand beheerde werkplek.Meer over werkplekken

Henri Piersma

Onze adviseur Henri haalt het beste uit organisaties door de krachten van medewerkers te bundelen.Maak afspraak
x

'Kwaliteitsmanagement van een hoge standaard'

Johan Lummen, Renn4

Lees ons verhaal

De uitdaging van Renn4: verschillende locaties, verschillende benaderingen

Renn4 verzorgt gespecialiseerd onderwijs op meer dan dertig locaties in Groningen, Drenthe en Friesland. De grote schaal waarop Renn4 werkt, stelt de organisatie voor grote uitdagingen. Hoe zorg je dat al die medewerkers, op al die verschillende plekken, allemaal weten wat ze elke situatie moeten doen?

De oplossing van Arrix: kwaliteitsmanagement

Voor Renn4 hebben we een kwaliteitsmanagementsysteem ontwikkeld, gebaseerd op SharePoint. Hierin kon de organisatie niet alleen procedures éénduidig uitrollen binnen de organisatie, processen konden voortaan ook geborgd én bewaakt worden.

Reactie van Johan Lummen, Kwaliteitsmanager bij Renn4:

“Als organisatie zijn wij erop gericht om continu de kwaliteit van het onderwijs en de bedrijfsvoering te verbeteren. Uiteraard verwachten wij ook van ons kwaliteitsmanagementsysteem dan een hoge standaard. Dat heeft Arrix voor elkaar gekregen.

Gezamenlijk hebben we de voorschriften uit de wet- en regelgeving, wetenschappelijke inzichten en de kwaliteitsnorm (voortgezet) Speciaal Onderwijs goed vertaald naar onze specifieke situatie.”

Om knopen door te hakken is inzicht nodig

Meerdere locaties, veel medewerkers, en een management dat op elk moment van de dag een knoop moet kunnen doorhakken: in veel organisaties is het de orde van de dag. Om knopen door te hakken is inzicht nodig. Inzicht gebaseerd op daadwerkelijk behaalde resultaten,

het liefst continu opvraagbaar. De ERP-Software van Exact zorgt voor deze inzichten. Door alle verschillende afdelingen te laten werken vanuit één centrale database ontstaat overzicht in de vorm van dashboard die met één muisklik de actuele balans weergeeft.

x

Oplossingen gericht op mensen

Voor veel medewerkers binnen scholen, (semi-)overheden en non-profitinstellingen is ICT een bijzaak. Medewerkers willen eenvoudig werken en verwachten van software dat het in hapklare brokken wordt aangeboden.
Daarom kijken wij verder dan ICT en zoeken we naar manieren om innovaties aan te bieden op een manier die bij het personeel past. Een procedurehandboek dwingt namelijk nog geen processen af, ook niet als je hem opeens in Word of PDF aanbiedt.

Maar wat gebeurt er als we het procedurehandboek aanbieden via het intranet? Op dezelfde plek waar medewerkers ook de andere dingen – verjaardagen, declaraties en een kennismarktplaats – aantreffen? Precies, dan is de kans dat medewerkers de procedures gaan gebruiken opeens een stuk groter.

Daarom begint bij ons elke verbetering met een vooronderzoek. Tijdens dit vooronderzoek inventariseren we de wensen van het management en gaan deze ombuigen naar de medewerkers. Het resultaat? Mensgerichte software. Software die werkt.

Lees meer