Altijd-op-tijd management,
dat geeft vertrouwen

Onderscheiden is overleven. Maar hoe zorg je dat je efficiënter werkt dan de concurrentie?
› Lees meer

De waardeketen van de (groot)handel is ingrijpend veranderd. Gestegen inkoopprijzen drukken op de marge en eindklanten stellen steeds hogere eisen. Een onderscheidend assortiment is niet meer voldoende. Het hele proces van productie tot levering moet je tegenwoordig inzichtelijk hebben, zodat je weet wat je wanneer op voorraad hebt en altijd op tijd levert. Dat doe je met de software van Arrix.

De retail staat voor grote uitdagingen. De inkoopprijzen staan onder druk en daarmee de marge. Bovendien stellen klanten steeds hogere eisen. De hele keten verandert. Klanten verwachten niet alleen een redelijke prijs, maar ook directe beschikbaarheid en een goede oplossing bij klachten.

Het gevolg: je inkoopbeleid moet vertaald worden naar een feilloze en kostenefficiënte uitvoering. Het liefst streef je naar een zo laag mogelijke voorraad en een zo hoog mogelijke omloopsnelheid. Maar zodra het assortiment uit de voorraad is gaat dat direct ten koste van de omzet en klanttevredenheid.

Met de software van Arrix ken je van elk product niet alleen de status, maar ook de hele logistieke stroom. Daardoor bespaar je kosten en weet je precies wanneer elk product op voorraad is. Het resultaat: nooit meer te grote voorraden en toch altijd voldoende voorraad om direct te leveren.

Weet wat je in huis hebt

Met Exact WMS heb je altijd inzicht in voorraden en weet je wanneer tekorten dreigen.Meer over ERP-Software

Wifi die werkt

Je wilt wifi tot in de verste uithoek van de loods. We achterhalen blind spots en zorgen voor snel internet, ook in het distributiecentrum.Meer over netwerken

Gegevens achter slot en grendel

Je koppelt met vele systemen. Maar hoe veilig is dat? Ben jij beschermd tegen een datalek? Met de juiste beveiliging zit je goed.Meer over beveiliging

Klantenservice als kracht

Kwaliteit gaat verder dan het leveren van de juiste producten. Met onze SharePoint en andere Office365 oplossingen verbeter je interne processen.Meer kwaliteitsmanagement

Leon Bosgra

Onze ervaren adviseur Leon helpt om efficiënter te werken, grip te krijgen op goederenstromen en klanttevredenheid te borgen. Software die je op een voorsprong zet.Maak afspraak
x

‘Dankzij Arrix hebben we meer grip op de organisatie’

Menno Brandsma van Brandsma Koffie

Lees ons verhaal

De uitdaging van Brandsma Koffie: te veel informatiestromen

Brandsma Koffie is een noordelijke thee- en koffiespecialist en levert maatwerk in combinatie met apparatuur. Inspringen op de vraag vanuit de markt is een kernactiviteit.

In de praktijk bleek het lastig om aan de vraag te voldoen. In een ideaal scenario zou iedereen – de servicemonteur, de administratie en de directie – beschikken over dezelfde klantinformatie, maar het tegendeel was het geval. Het gevolg: te lange communicatielijnen, waarbij te vaak een collega moest worden geraadpleegd om een vraag van de klant te beantwoorden. Dit werkte fouten in de hand.

De oplossing van Arrix: het werkproces optimaliseren.

Samen met Brandsma hebben we het werkproces in kaart gebracht en geoptimaliseerd binnen een CRM-systeem van Exact. Voortaan konden klanten sneller worden geholpen, met een lagere foutmarge en met minder mensen.

Reactie van Menno Brandsma, Directeur:

Als je investeert in automatiseringsoplossingen doe je dat natuurlijk om er beter van te worden. Samen met Arrix hebben wij nagedacht over het optimaliseren van ons werkproces.

Het resultaat is dat iedereen met dezelfde klantinformatie aan de slag kan en dat hierdoor zeer korte communicatielijnen ontstaan. Nu we fouten hebben gereduceerd, hoeven we alleen nog maar te anticiperen en te sturen op afwijkingen. Het resultaat: perfecte grip op ons werkproces.

x

Een digitale supplychain maakt het verschil

Het geheim van ruimere marges is het bedienen van zoveel mogelijk klanten met zo min mogelijk verspilling. Verlies jij nog veel tijd met orderpicking? Dan is het tijd om je supplychain te digitaliseren.
In veel bedrijven is het de orde van de dag. Bestellingen komen binnen, worden in het magazijn afgehandeld en op papier afgetekend voordat ze op transport gaan. Omslachtig? Ja. Foutgevoelig? Absoluut.

De ervaren specialisten van Arrix helpen je om alle leveringen en bestellingen te digitaliseren. Bijvoorbeeld door de webshop te koppelen aan het ERP-systeem, van waaruit de logistieke afhandeling plaatsvindt. Of door magazijnmedewerkers op pad te sturen met een app, waardoor ze minder hoeven te lopen en dus meer orders kunnen verzamelen.

Draait het verzendhuis op volle toeren? Dan is het tijd om slimmer te gaan werken. Bijvoorbeeld door pickorders automatisch door te sturen naar PostNL, UPS of DHL, afhankelijk van de geplaatste bestelling.

Het resultaat: je bereikt meer resultaat met dezelfde medewerkers. Niet omdat je harder werkt,  maar slimmer.

Lees meer

Wie snel is blijft relevant.
Fouten adequaat oplossen

Het werk in een groothandel is mensenwerk. En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Maar vergeet niet: ook de concurrent maakt fouten. Jouw onderscheidend vermogen zit dus niet in wat er verkeerd gaat, maar hoe je die dingen voorkomt en oplost. Om klachten adequaat op de lossen, is een CRM-systeem onmisbaar. In één database vind je alles om de klant adequaat te woord te staan: contactpersonen, telefoonnummers en contractuele afspraken.

Maar ook gespreksverslagen van collega’s, e-mails van de klant en de beloftes die zijn gedaan. Het resultaat: de klant krijgt altijd een antwoord gebaseerd op dezelfde gegevens, ongeacht wie hij spreekt. Doorlooptijden worden geborgd én bewaakt, waardoor het management zeker weet dat elke klacht op tijd wordt opgelost. Het resultaat: klantenservice wordt jouw kracht, omdat de oplossingen een klacht omzetten in een loyalere klant.