De uitdaging van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht: hogere kwaliteit zorg met een nieuw KMS
Als moderne zorginstelling liep Zonnehuisgroep IJssel-Vecht steeds vaker tegen de grenzen van het tien jaar oude KMS-systeem aan. Medewerkers vonden de documenten te lang en het management kon onvoldoende sturen. Het statische KMS bleek bovendien niet ingericht op de plan-do-check-act-cyclus, die nodig is om aan de NEN9510-norm te voldoen.
De oplossing van Arrix: processen stroomlijnen in SharePoint
Arrix heeft Zonnehuisgroep IJssel-Vecht geholpen met de implementatie van een KMS dat medewerkers ondersteunt bij hun taken. Het oude systeem is ingericht op documenten, het voorstel van Arrix was gebaseerd op de werkprocessen. Ingericht in SharePoint, zodat het gelijk vertrouwd aanvoelt voor de medewerkers. Door een flexibele inrichting van het systeem verliep dat proces snel en soepel, waarbij vragen vanaf de werkvloer direct werden verwerktn in het ontwerp. Het vullen van het KMS-systeem doet de organisatie zelf.
Reactie van Zonnehuisgroep IJssel-Vecht
Sander van Gelderen, ICT-coördinator: “De oplossing van Arrix is heel slim, omdat het gebruik maakt van Microsoft-licenties die we al hebben. De kosten zijn daardoor gunstig. Op managementniveau kunnen we nu eenvoudig acties uitzetten en monitoren. We hebben meer overzicht dan voorheen, waardoor we makkelijker kunnen rapporteren aan externen.”
Kim Borghuis, projectleider KMS: “Als je als organisatie weet wat je wilt, dan heb je aan Arrix een hele goede partner. Ze werken niet met een kant-en-klaar pakket, maar kijken naar de gebruikersbehoefte en passen daar het systeem op aan. Het resultaat is eigenaarschap. Onze medewerkers zijn beheerder én eigenaar en voelen zich nu meer betrokken.”