Hoe werk je jouw nieuwe Synergy of Globe licentie bij?

Heb je een nieuwe licentie voor Exact Synergy of Exact Globe besteld? Dan is het noodzaak om je licentiebestand bij te werken, zodat de nieuwe medewerker ook daadwerkelijk met de programmatuur kan werken. Hoe doe je dit?

 

Nadat je een bevestigingsmail van Exact Software hebt ontvangen, kun je het licentiebestand downloaden. Voor zowel Exact Synergy kun je het bestand van het type “.elc” terugvinden op de klantenportal van Exact, onder je eigen bedrijfsaccount. Klik op “Documents”, in het geopende scherm zie je nu documenten staan met het onderwerp “License Voucher”. Bij “Modified” kun je aan de datum zien welk document als laatste is toegevoegd. Deze open je en in het volgende scherm zie je precies wat de licentie inhoudt. Bij “Attachments onderaan het scherm staat een license.elc document die je kunt downloaden. Sla deze op een makkelijk te vinden locatie op.

 

De licentie bijwerken voor Exact Synergy

Ga naar de module [Systeem] en daarna naar het tabblad [inrichting]. Aan de rechterkant van het scherm staat de kop “Licentie” met de optie: “Bijwerken”, klik deze aan. In het volgende scherm dat opent kun je het eerder opgeslagen bestand zoeken bij “Bestand kiezen”. Selecteer het bestand en klik vervolgens op de knop [update] linksboven in het scherm.

 

De licentie bijwerken voor Exact Globe

Ga naar het zogenaamde “hamburgertje”(de 3 horizontale streepjes) aan de linkerkant, naast het tabblad van je openstaande administratie. Klik hier door op “Systeem”> “Exact licentie bijwerken”. Er zijn nu een tweetal mogelijkheden, namelijk via de portal of met het eerder opgeslagen elc.bestand. Als je “downloaden van het klantenportaal” wilt gebruiken dien je de klantcode en het wachtwoord te kennen, daarna klik je op [downloaden] en zoekt het licentiebestand zoals eerder beschreven. Kies je voor “Bestand selecteren”, dan zoek je het opgeslagen .elc bestand op en kies het bestand. Klik op “openen” en daarna “bijwerken”.

 

Bijgewerkt licentiebestand

Het licentiebestand is nu bijgewerkt. Exact komt niet altijd met een melding , maar als je weer even teruggaat naar het hamburgertje en klikt op “over” en het tabblad “licentie”, zie je het licentienummer. Deze moet dan overeenkomen met de omschrijving van het .elc bestand dat op je klantenportal staat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2019 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix