Anytime, any place, anywhere is een veelgehoorde kreet als het op de wensen van de eindgebruiker aankomt voor online werken. Je medewerkers vragen steeds meer vrijheden om productief te kunnen zijn. Maar hoe houd je nu de grip op je bedrijfsgegevens? Zeker als je medewerkers altijd en overal, apparaat-onafhankelijk en zonder prestatieproblemen, de vrijheid willen om kantoor te houden waar het op dat moment het beste past! En wat als ze daarnaast ook nog eens persoonlijke keuzes willen maken aangaande hun digitale werkplek?
Meer grip, minder kosten
Dat is inderdaad een uitdaging. Maar weet dat als jij ze niet faciliteert, ze het zelf doen. Voor je het weet ontstaat er een Dropbox en whatsapp – achtige schaduwomgeving waar het zomaar kan dat jouw gevoelige bedrijfsinformatie buiten het zorgvuldig afgekaderde netwerk rond zwerft. Tot voor kort was een aanzienlijk ICT-budget (en een flinke druk op ICT-beheer) een vereiste om zowel je medewerkers breed te faciliteren én de grip en controle te houden. Dat is nu verleden tijd. Je data en applicaties beveilig je zonder dat je medewerkers – individueel of in de samenwerking – beperkingen oplegt.
Een gepersonaliseerde online werkplek
Met één druk op de knop wordt een nieuwe werkplek, inclusief alle individuele rechten, gepersonaliseerd ingericht. De securitylaag dwing je af. Op basis van je informatiebeveiligingsbeleid ‘stel je in dat bepaalde applicaties, alleen als de gebruiker aan vooraf gestelde condities voldoet, worden benaderd. Je geeft dus gewoon mee dat gebruikers bijvoorbeeld jouw financieel pakket nooit vanaf een “niet-beheerd” apparaat openen. En dat is nog maar het topje van de ijsberg van de mogelijkheden.
Slimmer, sneller en veiliger
Flexibel en toch veilig is hiermee zeker geen tegenstrijdigheid of kostbare aangelegenheid meer. Je medewerkers krijgen de vrijheden en mogelijkheden waar zij behoefte aan hebben en werken slimmer, sneller, veiliger én voordeliger. Dit komt de productiviteit ten goede, zonder concessies te hoeven doen aan grip en controle!