Mobiel bereikbaar met een vast telefoonnummer? Zo werkt het

vast-mobiel-integratie

Met zakelijke telefonie van Arrix zijn alle medewerkers bereikbaar op een vast nummer.

We werken overal. Op kantoor, thuis, onderweg en bij de klant. Logisch dus, dat we mobiel vaak beter bereikbaar zijn dan op de vaste telefoon.

Toch levert dit in sommige gevallen de nodige uitdagingen op. Even snel de beller doorverbinden met een collega, dat is op een smartphone al lastig. En hoe zorg je dat je klanten en collega’s weten op welk nummer je op een dag bereikbaar bent?

Veel mensen gebruiken de handtekening van hun e-mail om hun beschikbaarheid te delen, maar laten we eerlijk zijn: een praktische oplossing is dit natuurlijk niet – zeker niet als je beschikbaarheid van moment tot moment kan veranderen.

Wat je dus eigenlijk wilt, is een vast nummer, direct te gebruiken op je mobiele telefoon. En met de nieuwste VoIP-technieken is dit mogelijk.

 

Koppeling op simkaartniveau

In de afgelopen jaren zijn de meeste organisaties al afgestapt van hun verouderde telefoniecentrales en overgeschakeld op de nieuwste VoIP-platformen. De moderne techniek maakt het mogelijk om de mobiele telefoon te integreren in de digitale telefoniecentrale. Deze integratie vindt plaats op simkaartniveau, waardoor je zonder tussenkomst van een app bereikbaar bent op je mobiele toestel met het vaste telefoonnummer.

Een ander voordeel van een koppeling op simkaartniveau: je kunt zelf heel gemakkelijk je uitgaande identiteit aanpassen waardoor de gebelde het vaste telefoonnummer in beeld krijgt. Vooral voor frequente thuiswerkers (en dat worden er steeds meer) is het een groot voordeel om uitgaand te kunnen bellen met het vaste nummer. Werk en privé worden op deze manier beter met elkaar gescheiden, vele malen beter dan met het ouderwetse doorschakelen via *21.

 

Veel meer voordelen van vast-mobiel-integratie

Bellen en gebeld worden onder het vaste nummer is één van de vele voordelen van een koppeling op simkaartniveau, ook wel de vast-mobiel-integratie genoemd. Een greep uit de mogelijkheden:

  • Doorverbinden: Een klant vragen om je collega te bellen? Dat is niet meer nodig. Voortaan verbind je de beller gemakkelijk door.
  • Extensies gebruiken: Geen tiencijferige nummers meer: voortaan bel je je collega’s op een drie- of viercijferig toestelnummer.
  • Nooit teveel betalen: Organisaties kunnen functionaliteiten op medewerkerniveau aan- en uitzetten. Jouw organisatie betaalt dus alleen voor wat er wordt gebruikt.
  • Regelmatige nieuwe features: Doordat telefonie wordt aangestuurd vanuit de cloud, ben je verzekerd van regelmatige updates. Hierdoor worden er geregeld nieuwe features toegevoegd aan je telefonieplatform.

Dit zijn slechts een paar voorbeelden van wat er mogelijk is. De lijst groeit namelijk snel: regelmatig worden er nieuwe features uitgerold, die mogelijk maken wat een paar jaar geleden nog ondenkbaar was. Met Arrix VoIP bereik je het beste van twee werelden: de voordelen van een vast toestel, geïntegreerd in de mobiele telefoon.

Lees alles over onze telefonie-oplossingen voor de zakelijke markt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures