Onze VoIP is net zo flexibel als jouw bedrijf

Razendsnel opschalen is in veel bedrijven aan de orde van de dag. Waar dat vroeger normaal was om een wekenlange voorbereiding te doen, is de markt anno 2019 dynamischer dan ooit.

 

Flexmedewerkers moeten binnen een dag op hun nieuwe werkplek kunnen zitten. Afdelingen moeten soms razendsnel in staat zijn om taken van een andere divisie over te nemen. Zelfs de pop-up afdeling (een tijdelijke afdeling, die even snel weer verdwijnt als hij wordt opgezet), komt inmiddels bij veel bedrijven voor. Voor ICT-managers leidt de schaalbaarheid van de huidige bedrijfsvoering vaak tot de nodige uitdagingen.

 

Vroeger was echt niet alles beter

Bij traditionele telefoniecentrales (Analoog, ISDN) verloopt elk telefoongesprek over een fysieke bekabelde verbinding naar de poort op de telefooncentrale. Nieuwe telefoontoestellen toevoegen betekent dus een fysieke wijziging aan je infrastructuur. In de oude situatie betekende een nieuwe medewerker dus dat er een telecomengineer op locatie moest komen voor een uitbreiding. Dat kwam neer op het binnengaan van de serverruimte, inloggen op de oude centrale, daar een poort aanmaken, daar een nummer op programmeren en van daaruit de juiste telefoonlijn doorpatchen. Gelukkig gaat dat tegenwoordig een stuk simpeler.

 

Op- en afschalen in vijf simpele stappen

Met moderne VoIP-technieken gaat dit een stuk simpeler. Een nieuwe medewerker, of hele afdeling aanmelden, is nu in vijf simpele stappen uit te voeren:

  1. Je meldt de nieuwe medewerker aan bij jouw VoIP-leverancier
  2. De leverancier koppelt de licenties aan jouw contract en meldt de medewerker aan
  3. Er wordt een nieuw toestel per koerier verstuurd
  4. ICT sluit de telefoon aan
  5. De telefoon haalt het gebruikersprofiel op van de server en is aangemeld in het netwerk

Het resultaat? Je kunt altijd binnen één werkdag klaar zijn, of je nou opschaalt met één of met tien medewerkers.

 

Flexibele betaalmodellen

Snelgroeiende bedrijven veranderen bijna dagelijks. In zo’n geval is het fijn als je telefonieplatform even snel met je meegroeit. Het liefste natuurlijk zonder dat je meer investeert dan strikt genomen is. Een voordeel van de moderne VoIP-oplossingen is dat het totale budget per medewerker nooit hoger is dan wat jij kunt verantwoorden. Komt er een medewerker bij? Of vertrekt het iemand? Dan verandert het aantal licenties met je mee. Het resultaat: je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk gebruikt.

 

Arrix VoIP is nú beschikbaar

Alle voordelen die we hierboven beschrijven, zijn sinds kort beschikbaar voor de klanten van Arrix. Lees alles over onze telefoniediensten en maak vandaag nog een afspraak om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures