Domme vragen bestaan niet

domme vraag

Ken je dat? Op zoek naar je (zonne)bril, blijkt hij gewoon op je voorhoofd te hangen! 🤦

 

Dit overkomt onze klanten ook regelmatig. Ze nemen contact op met de Servicedesk en dan blijkt dat het probleem al spontaan is verholpen. Of ze komen er achter dat ze zelf de veroorzaker van het probleem zijn door per ongeluk ergens iets gesleept of aangeklikt te hebben. Of een stroomstekker zit niet in een apparaat, tsja, dan kun je lang wachten tot hij het weer doet.

 

Klanten verontschuldigen zich dan, soms met het schaamrood op de kaken. Begrijpelijk, dat zou ik ook hebben.

 

Je denkt er misschien over na wat er gebeurt op de servicedesk nadat je hebt opgehangen. Nu ben ik hét gespreksonderwerp van de dag. Uhm, ja soms is dat zo. Maar bedenk dan wel dat dit voor ons fijne onderbrekingen zijn in een vaak hectische dag, die gestuurd wordt door de problemen bij klanten.

 

Je doet ons er een plezier mee, het is een welkome afleiding. En morgen? Dan zijn we het al lang weer vergeten. De nieuwe waan van de dag heeft ons in zijn greep en de volgende gebruiker met een zelfde soort vraag meldt zich al weer bij ons.

 

Dus schroom niet, als je denkt dat je een domme vraag hebt. Die zijn er niet. En mocht het toch een piece of cake voor ons blijken dan betekent dit alleen maar dat we weer sneller de volgende gebruiker kunnen helpen.

 

Leuke praktijk voorbeelden:

Ik ben een hele map met bestanden kwijt.

Even zoeken en 7 van de 10 keer vinden we de map gewoon terug in een andere map. We hoeven de back-up niet terug te halen. De gebruiker kopieert zijn bestanden zelf weer terug naar de gewenste plek.

 

Ik ben allemaal e-mails kwijt.

Even meekijken op de pc leert dat er in outlook een mapje is dichtgeklapt. Na het open klappen van de map zijn alle submappen en e-mails weer zichtbaar. De gebruiker is erg opgelucht dat alles weer terug is.

 

Ik kan niet meer inloggen.

De Caps Lock staat aan waardoor het wachtwoord niet geaccepteerd wordt. Het is ook goed mogelijk dat jouw toetsenbordindeling op een andere taal staat. Met CTRL Shift zet je hem weer terug op de goede indeling.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Grootschalig IT Event op 16 april: Arrix LABS

Meer informatie en meld je aan!