Laten we één ding voorop stellen. Zelfs een heel geavanceerde Artificial Intelligence vervangt niet de mens in jouw klantenservice of verkoopwerkzaamheden. Maar het is een fantastische toevoeging op je medewerkers en het ontlast ze bovendien.
Met Artificial Intelligence beantwoord je eenvoudige en veel voorkomende vragen voor jouw servicedesk. Zeker wanneer al je medewerkers in gesprek zijn, is het fijn dat je klanten snel een oplossing voor hun probleem en een antwoord op hun vraag hebben. Ik vertel je er meer over.
No-code chatbots met Power Virtual Agents van Microsoft
Met Power Virtual Agents bouw je chatbots. Hier heb je geen programmeer-ervaring voor nodig. Het is een SaaS-applicatie die je met een paar drukken op de knop koppelt aan je website. Het is erg laagdrempelig. Na de implementatie wil Microsoft je zoveel mogelijk zelfredzaam maken. Natuurlijk kun je altijd je Microsoft partner inschakelen voor technische zaken, zoals het koppelen met bronsystemen zoals je CRM.
Hoe werken de chatbots?
Je bouwt de chatbot door het instellen van triggerwoorden. De chatbot herkent het woord en geeft een gepaste reactie die jij vooraf instelt. Zie het onderstaande voorbeeld van Microsoft:
De chatbots zijn slim en weten uit de vragen die een klant stelt de intentie achter de vraag te vinden. Dus ze snappen wanneer de klant verkoop gerelateerde vragen stelt of juist specifieke informatie nodig heeft. Met de analytics tool krijg jij inzicht in de onderwerpen waar jouw klanten het meest naar vragen. Zo werk jij de bot gemakkelijk bij. En jouw klanten krijgen een nog betere klantervaring.
Meer weten over chatbots?
Power Virtual Agents is een goedkope en laagdrempelige manier voor het verbeteren van je klantervaring. Het ontlast je medewerkers op het gebied van simpele vragen. Als je het samenvoegt met Power Automate biedt het enorme mogelijkheden tot automatisering en kostenbesparing. Weten hoe het jouw bedrijf kan helpen? Wij adviseren je graag.