Je kent het wel. Je stelt een vraag aan je Google Assistent, Alexa of Siri en je krijgt een antwoord op deze vraag. Als je de weg vraagt wordt je routebeschrijving meteen aangegeven. Wil je het weer weten dan geeft de virtueel assistent aan dat het gaat regenen en het verstandig is dat je een paraplu mee neemt. En als je graag je lievelingsliedje wilt horen, hoef je maar te vragen en je hoort het op je telefoon of iPad.
Google Assistent, Alexa of Siri is eigenlijk een soort van slimme assistent die je bijstaat in het dagelijks leven. Ook in je werkend leven is er een virtuele assistent voor je. Een assistent die je een vraag stelt en die je antwoordt aan de hand van tekst, documenten, video’s en afbeeldingen. De Arrix Digitale Assistent.
Een Digitale Assistent bij je dagelijkse werkzaamheden
Het inzetten van een Digitale Assistent ontlast je bij je dagelijkse werkzaamheden. Je moet bijvoorbeeld denken aan een servicedesk of klantenservice, waar de assistent de meer simpelere vragen beantwoordt. Maar ook als er nieuwe processen zijn of dat je gaat werken met nieuwe software. De assistent biedt ondersteuning door het geven van instructies op basis van handleidingen of het tonen van instructie video’s.
Kortom: de gebruiker van de Digitale Assistent heeft interactie met een “robot” via tekst of klikbare knoppen. Je stelt een vraag en krijgt een antwoord in tekst, video of afbeelding. Je kiest zelf waarvoor je hem inzet. Gericht op de servicedesk, adoptievraagstukken, veel gestelde vragen binnen jouw organisatie of een algemene brede informatieve inzet.
Geef de Digitale assistent liefde en aandacht
De Digitale Assistent werkt niet meteen als je hem aanzet. Je moet hem wel voorzien van content. Je kunt dit zelf aanvullen. De antwoorden die jouw slimme assistent geeft, zijn de antwoorden die zijn goedgekeurd door de organisatie. Is iets vastgelegd, dan kan de assistent het naar voren halen. Samen met jou bepalen we de bronnen die de assistent gebruikt. Hoe meer liefde en aandacht je deze assistent geeft, hoe meer er uitkomt.
Geavanceerde techniek
De techniek erachter verzorgen wij. Door de geavanceerde techniek krijg je niet alleen statische tekstuele antwoorden op vragen. Maar met de volgende technieken is er nog meer mogelijk:
LUIS: De Digitale Assistent gebruikt de cognitieve services van Azure. Wat LUIS (Language Understanding / natuurlijke taal begrijpen) mogelijk maakt. Hiermee probeert de assistent de gebruiker beter te begrijpen en komt tot een beter antwoord.
Tekst opmaak: Er zijn uitgebreide mogelijkheden waarmee je tekst opmaakt en zelfs smileys toevoegt 😊
Keuzes definiëren: In het antwoord definieer je keuzes. De gebruiker klikt hierop en hoeft bij een eventuele vervolgvraag niet te typen. Hiermee komt gebruiker snel en efficiënt tot het gewenste antwoord/oplossing.
Instelbare contactkaart: Als de Digitale Assistent de gebruiker onvoldoende kan helpen en deze contact wil met een “echt” persoon, dan toont de assistent een instelbare contactkaart aan de gebruiker. De Digitale Assistent laat de gebruiker niet met een vraag zitten, maar toont hem waar hij of zij het antwoord vindt.
Tickets indienen: Gebruikers kunnen tickets indienen via de Digitale Assistent. Standaard is dit gekoppeld aan een email account.
Spraak: De Digitale Assistent communiceert ook door middel van spraak.
Chit-chat: Chit Chat zijn informele vragen en antwoorden, die je aan de Digitale Assistent kunt toevoegen. Je kiest uit de volgende opties:
- Meelevend
- Enthousiast
- Vriendelijk
- Professioneel
- Gevat
Kom kennismaken!
Sowieso is de Digitale Assistent gevat, zo snel komt je gewenste, maar ook vriendelijke en professionele antwoord. Als je het hebt gezien kun je er alleen maar enthousiast over zijn. Vraag daarom eens een demonstratie aan en wordt ook enthousiast over deze nieuwe collega!