Maak het je gemakkelijk met de Digitale Assistent

digitale assistent

Nooit meer zoeken naar informatie. Eenvoudige taken automatiseren. Gemakkelijker werken met je applicaties. Dat is in een notendop wat de Digitale Assistent doet.

 

Een digitale assistent voor je hele bedrijf

Je benadert de Digitale Assistent via het kanaal waar jij deze het makkelijkst terugvindt. Bijvoorbeeld in Teams of je SharePoint intranet. De bot werkt op tekst of spraak, op deze manier voert deze commando’s uit, of haalt hij informatie voor je op. Voor de werking hierachter, zie onze blog over het Bot Framework.

Wat de bot precies doet spreek je samen af, maar we hebben een aantal “standaard” functionaliteiten voor je klaarliggen. Denk aan:

  • Het naar voren halen van documenten
  • Het halen van informatie uit documenten
  • Het uploaden van documenten of verzenden van informatie binnen de organisatie
  • Het tonen van werkinstructies, via handleidingen, (Visio) afbeeldingen of video’s
  • Het aanmaken van support tickets (en het verzenden hiervan naar een systeem naar keuze)
  • Het starten van workflows

Hierbij neem je als vuistregel dat als de informatie ergens staat, de Digitale Assistent het kan vinden.

Niet alleen haalt de bot informatie op waarmee jij je werk doet, maar hij neemt je ook werk uit handen. In onderstaande afbeelding zie je hoe de bot een support ticket aanmaakt in Microsoft Teams:

digitale assistent

 

Waarna je ticket er als volgt uit ziet:

 

digitale assistent

 

De ticket verzend je vervolgens naar het systeem dat gekoppeld is, zoals het Arrix Ticketsysteem of Topdesk.

 

Plannen voor succes

Deze behulpzame tool kun je breed inzetten. Een goed plan is belangrijk voor een succesvolle implementatie. Bedenk goed wie de sleutelgebruikers zijn in jouw organisatie, en vraag welke informatie zij missen, of gemakkelijker tot hun beschikking willen hebben. Kijk ook goed waar je de werkdruk kunt verlagen met de Digitale Assistent en kijk hoe hij of zij een belangrijke rol kan vervullen in de implementatie. De ene functie staat de andere niet in de weg, toch is het raadzaam om functionaliteiten een prioriteit te geven. Met name omdat uiteindelijk de business users de Digitale Assistent gaan vullen met informatie.

 

Kijk het webinar terug

Ben jij nieuwsgierig geworden naar de Digitale Assistent en zou je er graag meer over willen weten? Op 11 mei hebben we de Digitale Assistent geïntroduceerd via een webinar.

Webinar terugkijken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures