Een nieuw licentiemodel bij Exact

nieuw licentiemodel

Exact lanceert een nieuw model voor het uitleveren van licenties. Dankzij dit nieuwe model download je niet meer bij iedere wijziging in je licentie een nieuw licentiebestand, zoals nu het geval is. In plaats daarvan plaatst de wijziging zich automatisch in jouw omgeving. Hierdoor stemt de beschikbare functionaliteit in jouw Exact producten altijd overeen met je licentie.  

 

We verwachten dat de migratie naar dit nieuwe licentiemodel bij sommige klanten mogelijke verschillen blootlegt tussen de huidige licentie en de contract licentie.

 

Wanneer is het beschikbaar?

De nieuwe licentie bestanden zijn beschikbaar vanaf Globe 418 en Synergy 263. Deze versie is inmiddels vrijgegeven door Exact .

 

Hoe werkt het?

Zodra je de software installeert, installeert de nieuwe licentie meteen mee. Voordat deze actief wordt, loopt er een scan die checkt of de geïnstalleerde licentie overeenkomt met de contract licentie. Als alles goed is, gaat de nieuwe licentie gewoon in. Wanneer uit de scan blijkt dat er een verschil is tussen de geïnstalleerde licentie en de contract licentie – bijvoorbeeld dat er meer of minder gebruikers actief zijn – dan krijg je hiervan een automatische melding. Neem dan contact op met de helpdesk van Exact, en kijk samen met de servicedesk medewerker wat er aan de hand is.

 

Aanschaf modules, gebruikers of administraties

Wil je extra modules, gebruikers en/of administraties aanschaffen? Dan ontvang je deze licentie van Globe 418 en Synergy 263 digitaal. Dit betekent dat je zelf, via bijwerken, de nieuwe licentie binnenhaalt. Je ziet in een tussenscherm welke modules/gebruikers/administraties er nieuw zijn.

 

Wat moet ik doen?

Voor installatie van de software gebruik je je eigen inloggegevens van de Exact customer portal. Wie nog geen toegangscodes heeft, ontvangt die eind mei van Exact. Kun je daar niet op wachten? Vraag dan zelf eenvoudig je inloggegevens aan via de website.

Meer informatie en instructies vind je in de volgende documenten over het up-to-date houden van je licentie:

Exact Globe Next

Exact Synergy Enterprise

Exact Lightweight Integration Server

Of doe het samen met je ICT partner

Als Arrix de installatie en/of update uitvoert dan hebben wij de gegevens nodig van de customer portal. Jouw account bij Exact koppelt namelijk aan de nieuwe licentie. Wij willen dit zo veilig (privacy) mogelijk doen. Daarom vul je tijdens een update of een installatie deze zelf handmatig in. Bij de eerstvolgende update is invullen niet meer nodig, dat gaat dan automatisch.

Het volgende Webinar van Exact geeft je meer informatie:

Ga naar webinar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Grootschalig IT Event op 16 april: Arrix LABS

Meer informatie en meld je aan!