VoIP Bellen – thuiswerken wordt zo wel heel gemakkelijk

voip bellen

Steeds meer bedrijven gaan over op internetbellen. De bestaande internetverbinding valt heel goed te gebruiken voor het maken en ontvangen van telefoongesprekken. Breedband is bij uitstek geschikt voor VoIP-bellen. In dit artikel lees je wat VoIP is en wat de voordelen zijn.

 

Voice over IP (VoIP) is goedkoop en gemakkelijk in het gebruik. Naast een prima belkwaliteit biedt VoIP-telefonie ook allerlei extra functies die voorheen alleen met een dure professionele telefooncentrale mogelijk waren. Doorverbinden van gesprekken naar de juiste medewerker gaat bijvoorbeeld heel gemakkelijk. Dat voorkomt veel irritatie bij de klant.

 

Wat is VoiP-bellen

VoIp betekent Voice over IP, wat eigenlijk staat voor internetbellen. Internettelefonie integreert vaste en mobiele telefonie. Dit werkt over landsgrenzen heen; makkelijk als je ook een vestiging in België hebt. Een telefoontje dat op het vaste zakelijke nummer van een medewerker binnenkomt soepel geleid je door naar iemands mobieltje. De beller of klant merkt daar niets van. Deze ziet niet dat een medewerker buiten de deur is en een gesprek op zijn eigen mobieltje opneemt. Desgewenst leid je automatisch (via de MijnGesprek-app van KPN regel je dit bijvoorbeeld snel). Door de koppeling van vaste en mobiele telefonie in de cloud is een medewerker altijd en overal te bereiken: op de zaak, thuis of zelfs in het vakantieverblijf.

 

De voordelen van VoiP

  • Doorverbinden: in de oude situatie met vaste dect-telefoons en mobieltjes verloopt het veel stroever. Het is dan lastig iemand door te verbinden. Bovendien zie je moeilijk wie wel of niet bereikbaar is. Nu zie je in één oogopslag welke medewerkers telefonisch in gesprek zijn of hun toestel op ‘niet storen’ hebben gezet. Dit alles betekent een enorme verbetering van de bereikbaarheid.
  • Collega’s vinden: medewerkers traceer je altijd, ook als ze even niet op hun vaste werkplek zitten.
  • Adresboek:  het bellen naar klanten verloopt vlotter als een ingebouwd adresboek wordt gebruikt. Je kopplet eenvoudig allerlei informatie aan het communicatiesysteem. De drempel ligt zo laag dat ook hele kleine bedrijven deze mogelijkheden benutten.

 

VoIP mogelijkheden

In de zakelijke markt is de trend om zaken die niet direct tot de kerncompetenties van het bedrijf of organisatie behoren, uit te besteden of als dienstverlening af te nemen. Dit is ook ook van toepassing op telecom- en ICT-toepassingen. In het geval van Hosted VoIP staat jouw telefooncentrale in de cloud. Op een server in een datacenter verstuur en ontvang je telefoongesprekken als datastromen, zodat je altijd belt binnen jouw bedrijfsomgeving.

 

VoIP-bellen en mkb

Veel bedrijven zijn overgegaan op VoIP bellen toen hun oude PBX centrales aan vervanging toe waren. Fysieke centrales zijn hierdoor overbodig. Je beschikt over alle functionaliteiten online Je activeert eenvoudig mogelijkheden zoals bedrijfsvoicemail, nachtschakeling, belgroep, wachtmuziek, wisselgesprek, doorverbinden, doorschakelen en niet storen.  VoIP-bellen slaat enorm aan bij mkb-bedrijven. De aanschaf van dure PBX-centrales is niet meer nodig. In plaats van op je kantoor staan deze centrales in de cloud. Je hebt er geen omzien naar. Een provider zoals KPN regelt alles. Deze neemt de investeringen, het onderhoud en de upgrades over. De verantwoordelijkheid ligt bij de provider.

 

KPN en VoIP-diensten

Je hebt de keuze tussen verschillende opties voor een telefooncentrale. Je kiest de oplossing die bij je past. VoIP-telefonie leidt tot meer efficiency, werkt flexibel en bespaart kosten. Bovendien heb je altijd het nieuwste van het nieuwste. Alles is future proof. De ontwikkelingen in de cloud-telefonie gaan hard. Verwacht wordt dat VoIP-bellen steeds meer geavanceerde mogelijkheden krijgt. Zeker bedrijven die klantcontactcentra hebben profiteren daarvan.

Bij VoIP-bellen investeer je zelf nauwelijks of niet in hardware. Je hebt niet meer nodig dan een standaard IP-telefoon of gewoon een virtuele telefoon op het scherm van pc (icm met een headset). Het beheer wordt aanzienlijk eenvoudiger. Het aantal gebruikers, telefoonnummers en opties pas je gemakkelijk aan. Proposities als KPN EEN MKB zijn flexibel. De capaciteit vergroot je in een handomdraai. Nieuwe medewerkers voeg je moeiteloos toe via de software. Het bijschakelen is een fluitje van een cent. Zeker nu personeel sneller van baan wisselt, is dat een enorme pré. Via een duidelijke interface heb je bovendien een compleet overzicht over het hele telecomgebeuren. Alle geleverde diensten komen op één factuur wat administratief werk scheelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Grootschalig IT Event op 16 april: Arrix LABS

Meer informatie en meld je aan!