Azure Cognitive Services Deel 2: Taal

artificial intelligence service

Azure Cognitive Services gebruikt kant-en-klare AI Services om intelligente apps, websites, en bots te bouwen. Software die jouw behoeften, ziet, hoort, spreekt en interpreteert. Je genereert snel tastbare waarde voor je organisatie met het implementeren van Artificial Intelligence.

 

De services die Azure Cognitive Services biedt verdeel je onder in vier hoofdpijlers:

  • Zicht,
  • Taal,
  • Spraak en
  • Besluit

In deze blog krijg je meer informatie over de Azure Cognitive Services voor taal. Hierdoor verwerken je apps en programma’s natuurlijke taal met vooraf gemaakte scripts, evalueren sentiment en leren herkennen wat gebruikers willen.

 

Herkennen van entiteiten

Je kunt de AI (Artificial Intelligence) services trainen wat bijvoorbeeld datums, adressen of domein specifieke nummers zijn in een document. Deze modellen kun je dan weer los laten op tekst, zodat hij deze modellen gaat herkennen. Zo kun je het type gescande documenten herkennen en op die manier deze verder in je bedrijfsproces verwerken.

 

Question Awnsering

Door het importeren van een simpele FAQ (veel gestelde vragen) herkent deze service over welk onderwerp de gebruiker een vraag wil stellen. Vervolgens kan er dan hier een antwoord bij gezocht worden.

 

Language Understanding

Met deze service worden intenties begrepen vanuit een tekst. Wil de gebruiker bijvoorbeeld een bestelling plaatsen of heeft hij een vraag over zijn order? Samen met de eerdergenoemde services kan een zogenoemde chatbot gebouwd waarmee je klanten geatomiseerd service verleent.

 

Translator

Met Translator doorbreek je taalbarrières met tekstomzetting. Je vertaalt tekst onmiddellijk of in batches in meer dan 100 talen en dialecten. Het geeft ondersteuning aan veel gebruiksscenario’s, zoals vertaling voor callcenters, communicatie in een app of meertalige gespreksmedewerkers.

 

Sentiment analyse

Met deze service bepaal je het sentiment van een persoon. Is er bijvoorbeeld ontevredenheid of kwaadheid te herkennen bij een klant? Maar ook als je een nieuw product lanceert kun je vervolgens feedback van het product verzamelen om te kijken of een product negatieve of positieve feedback krijgt. Dit kun je geautomatiseerd doen bijvoorbeeld door het analyseren van sentimenten in social media.

 

Arrix Digitale Assistent

Ook de Digitale Assistent van Arrix is gebaseerd op Azure Cognitive Services. Het is een bot die praat, luistert, begrijpt en leert van de gebruikers door middel van Azure Cognitive Services. Wil je er meer over weten kijk dan eens het webinar terug.

 

Meer weten over Azure Cognitive Services?

Zie je na het lezen van deze informatie al mogelijkheden voor het gebruik van Azure Cognitive Services in jouw organisatie? Wij sparren graag eens met je over de inzet van deze veelzijdige service.

 

Benieuwd naar de diverse andere functies die Azure Cognitive Services biedt? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Je krijgt automatisch de andere 2 blogs inzake dit onderwerp in je mailbox. De eerste blog over Zicht vind je hier .

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2019 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Bekijk onze vacatures!