Azure Cognitive Services Deel 4: Besluit

azure cognitive services besluit

De moderne samenleving haalt het meeste uit cognitief computergebruik: van meer efficiënte processen, nauwkeurige gegevensanalyse tot verbetering van de interactie met je klanten, het biedt je tal van voordelen. Het is echter onmogelijk om van die voordelen te profiteren zonder het gebruik van volwaardige cognitieve diensten. Microsoft Azure Cognitive Services, gehost in de Microsoft Azure-cloud, is een uitstekende keuze.

 

Azure Cognitive Services zijn een set van API’s waarmee je jouw organisatie transformeert met AI (Artificial Intelligence). De Azure Cognitive Services zijn onder te verdelen in verschillende soorten services: zicht, taal, spraak en besluit.

 

In deze blog informeren we je over de mogelijkheden van Azure Cognitive Services op het gebied van besluit. Met deze Artificial Intelligence functie bouw je apps waarmee je beslissingen sneller en slimmer maakt.

 

Anomaly Detector

Deze Azure Service detecteert afwijkingen in een reeks van data. Dit is interessant om bepaalde desastreuze scenario’s te voorkomen. Het identificeert vroegtijdig potentiële problemen. Ik zie het in ons vakgebied als een toepassing waarmee je voorkomt dat een server downtime gaat. Je kunt bijvoorbeeld geheugengebruik, diskgebruik en processor gebruik door de Anomaly Detector halen, om afwijkingen te constateren.

 

Content Moderator

De content moderator spoort niet gewenste content op. Het kan afbeeldingen, tekst en video scannen op vulgaire, racistisch of seksueel getint taal of beeldmateriaal. Daarnaast voeg je ook ongewenst materiaal toe aan een lijst toe die vervolgens mee wordt genomen in de moderator.

 

Personalizer

Met de personalizer creëer je rijke gepersonaliseerde ervaringen aan de grebruiker. Het toont gepersonaliseerd materiaal aan de gebruiker. Dit wordt gedaan doormiddel van een Rank API en een Reward API. Je houdt bij wat een gebruiker doet. Je rankt de content die de gebruiker interessant vindt, waarna AI kijkt wat voor hem een beloning is.

azure cognitive services besluit

Advertenties van Pampers is niet voor iedere doelgroep interessant, maar met de personalizer biedt je op die manier gepersonaliseerde content aan.

 

Belangstelling?

Zie je na het lezen van deze informatie al mogelijkheden voor het gebruik van Azure Cognitive Services in jouw organisatie? Wij sparren graag eens met je over de inzet van deze veelzijdige service.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Grootschalig IT Event op 16 april: Arrix LABS

Meer informatie en meld je aan!