Wanneer je een telefoontje krijgt van een klant, moet je meestal stoppen met datgene waar je op dat moment in zat te werken en overschakelen naar je CRM systeem. Aan de hand van de naam van jouw klant, zoek je dan de klantenkaart erbij. Dit kan veel efficiënter. Hoe mooi zou het zijn als bij een binnenkomende oproep het systeem meteen de klant herkent en jij als pop-up de klantkaart in beeld krijgt. Je kunt bovendien de klant meteen persoonlijk te woord staan! Dit kan met CRM-integratie.
Wat is CRM-integratie?
CRM-integratie zorgt ervoor dat medewerkers meteen op de behoeften van de klant kunnen anticiperen. Een goede CRM-integratie brengt een medewerker meteen naar het profiel van de klant die op dat moment belt. Je hoeft niet meer te zoeken naar: contactgegevens of bedrijfsgegevens. Dit maakt het mogelijk om de klant een meer persoonlijke en servicegerichte ervaring te geven. De klantenservice medewerkers kunnen ook CRM-integratie gebruiken om bijvoorbeeld eerdere problemen in één oogopslag door te nemen. Het zorgt voor minder wachttijd, voor kortere gesprekken en voor efficiënte en positieve klanttevredenheid.
Gemak dient de mens
Hoe gemakkelijk is het dan dat de juiste klantkaart automatisch wordt geopend bij een binnenkomend gesprek? Door middel van de HIPIN desktop applicatie is het mogelijk om de Arrix VoIP centrale te integreren met je CRM-systeem. Vanuit het CRM pakket kun je de klant direct bellen door op het telefoonnummer te klikken, HIPIN zorgt ervoor dat je toestel (softphone, bureau- of mobiel toestel) het nummer gaat bellen. Handmatig een telefoonnummer intypen is dan ook niet meer nodig. Bij alle inkomende oproepen wordt er een pop-up met de contactgegevens getoond. HIPIN haalt deze contactgegevens uit je CRM pakket. Zodra je de oproep aanneemt komt automatisch de juiste klantkaart tevoorschijn. Zo heb je direct alle informatie beschikbaar en kun je je klanten optimaal bedienen. Natuurlijk registreer je wat je hebt besproken, zodat de klantinformatie weer up-to-date is.
HIPIN Toolbar
Met de HIPIN Toolbar kun je je lopende gesprekken op je PC bedienen. Met een muisklik zet je gesprekken in de wacht of verbindt je deze door naar één van je collega’s. De HIPIN Toolbar wordt als plugin op uw PC geïnstalleerd. Ook wordt de HIPIN Toolbar in Outlook geïntegreerd, zodat u zowel vanuit Outlook als vanaf de Toolbar uw contactpersonen kunt bellen.
Well gebruiksgemak biedt de HIPIN Toolbar jou?
- Zodra je een inkomend gesprek krijgt, zie je een pop-up op jouw scherm met wie er belt. U kunt direct handsfree opnemen, weigeren of doorsturen naar de voicemail via de pop-up.
- Een overzicht van ontvangen, gemiste en gemaakte gesprekken. Klik erop en je belt terug.
- Met één klik bel je gemakkelijk een telefoonnummer op een website of een contactpersoon in Outlook
- Gemakkelijk gesprekken in de wacht zetten, doorverbinden of toevoegen aan een driegesprek
- Jouw toestel gemakkelijk op “Niet Storen” zetten.
- Op de toolbar zie je of er nieuwe voicemailberichten zijn. Klik erop en luister ze af.
Uit bovenstaande kun je opmaken dat CRM-integratie jé één en al gemak brengt. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om sneller met jouw relaties te schakelen!