Waarom MSP Diensten een win-win situatie geven

msp diensten win win

MSP staat voor Managed Service Provider. In de ICT-business is Arrix dat steeds meer aan het worden. Maar wat is het precies en waarom levert het voordelen op? René de Graaf van Arrix vertelt er meer over in deze blog.

 

Waar het om draait, is dat de MSP-leverancier diensten levert voor een vast bedrag per maand. En dat kan, wat Arrix betreft, van alles en nog wat zijn in de ICT-branche.

 

Cybersecurity

Een van die diensten is cybersecurity. Veiligheid van het ICT-systeem inclusief digitale data wordt meer en meer een bron van zorg. René de Graaf: “Je ziet dat vooral in mkb veel bedrijven die goed zijn in het maken van allerlei dingen. Hun corebusiness is over het algemeen niet ICT. Iemand met enige affiniteit met ICT wordt dan aangewezen om dit te gaan verzorgen en beheren, maar deze persoon heeft meestal niet de kennis van een echte ICT’er.” Grote bedrijven en organisaties hebben in de regel één of meerdere mensen in dienst voor de ICT, maar dat wil niet per se zeggen dat zaken als veiligheid dan direct goed geregeld zijn. “Zij zijn vaak huiverig om externen binnen te laten omdat ze denken alle kennis te hebben – en je bent al snel een bedreiging voor hun bestaan. Dus ook voor grotere bedrijven is de zorg voor cybersecurity relevant en aan de orde van de dag.” Dat maakt cybersecurity tot een belangrijk onderdeel van de MSP-diensten. Bedreigingen als phishing en ransomware zijn heel reëel. Als je dan allerlei zaken ter bescherming apart moet aanschaffen, zoals software of fysieke accespoints en firewalls, kunnen de kosten daarvan behoorlijk oplopen. “Een bepaald niveau van beveiliging is dan een flinke diepte-investering”, telt René op.

 

Pay as you go

MSP is daarom een goed plan. Je betaalt maandelijks voor de gevraagde dienst en bent verzekerd van updates en dus continuïteit. Een MSP-dienstverlener biedt vaak een zogenoemd ‘pay as you go’-model. Dit betekent dat je alleen betaalt voor de dienst die je afneemt. Dat pakket van MSP-diensten is in hoge mate zelf in te vullen. René maakt graag de vergelijking met een menukaart. “Je komt bij ons aan tafel zitten en ik vraag wat je wil eten. Wil je het menu van de dag met security diensten? Dan hebben we daar verschillende mogelijkheden in. Wat voor vorm van ondersteuning wil je hebben? Een gebruikerstraining, workshops, een maandelijkse module: je kunt je eigen menu samenstellen. Dat kan heel groot of heel klein. Dat geldt ook voor allerlei andere diensten dan security. Je stelt je eigen pakket samen en daar betaal je maandelijks een vast bedrag voor. Het is heel makkelijk.”

 

Wat zijn de voordelen?

René: “In de markt zien we steeds meer van dit soort maandelijkse modellen voor het onderhoud van de security, software én hardware. Wij zorgen er bijvoorbeeld voor dat apparatuur bij onze klanten altijd is voorzien van de laatste updates. Een MSP-dienst is als het ware een servicecontract dat je makkelijk kan op- en afschalen. Het geeft flexibiliteit. En toch is het heel duidelijk wat je krijgt en daar betaal je maandelijks voor.” MSP diensten zijn een win-winsituatie, want ook voor Arrix zelf is het prettig om een helder overzicht te hebben. Een klant hoeft zo ook niet alle kennis en kunde zelf in huis te hebben om toch te kunnen profiteren van een optimale IT-ondersteuning.

 

Meer weten?

Met plezier vertellen we meer over de mogelijkheden van MSP en onze ‘menukaart’. Neem gerust contact met ons op om te kijken waar de kansen liggen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures