Test, test; hoe toeval een nieuwsbrief goed laat openen

Als je een nieuwsbrief verstuurt denk je als marketeer na over de onderwerpregel en de snippet van jouw nieuwsbrief. Soms tot hoofdbrekens toe, want je wilt dat mensen op basis van deze onderwerpregel en snippet jouw email openen.

 

Ik lees alles wat ik maar kan vinden over dit onderwerp, zodat ik het ook kan toepassen op onze nieuwsbrieven Maar vorige week kwam ik tot de conclusie dat het allemaal niet zo moeilijk is. Want bij toeval en door een moment van onoplettendheid werd onze nieuwsbrief veel meer dan gebruikelijk  geopend en was er enorm veel interactie met de doelgroep.

 

Nieuwsbrief met ICT informatie

Woensdagochtend rond 8 uur ontvangen onze nieuwsbrieflezers altijd de wekelijkse nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief staat informatie over ICT, wat bedrijven bezig houdt en oplossingen die hiervoor zijn. Daarnaast informeren wij onze lezers over events, laten referenten aan het woord en geven tips waarmee je gemakkelijker (samen) werkt. Over het algemeen wordt onze nieuwsbrief goed gelezen, maar als marketeer wil je altijd meer! Iedere week zoek je dus weer naar een aansprekend onderwerp, maar ook hoe je dit tekstueel vertaalt, zodat je lezers de nieuwsbrief openen.

 

Als je een nieuwsbrief verstuurt zorg je zelf dat je ook in deze lijst van ontvangers zit , want dan weet je of het verzenden goed is verlopen. Maar vorige week woensdag sloeg de schrik mij om het hart. Rond 8 uur viel de nieuwsbrief op mijn digitale mat en ik zag dat ik niet had nagedacht over het onderwerp en de snippet. In de onderwerpregel stond nog steeds “test” en dat gold ook voor de snippet.

 

Foutje bedankt

Wat schetst nu mijn verbazing? Deze nieuwsbrief werd beter dan gemiddeld geopend en dat gold ook voor de doorkliks op het onderwerp. En er kwam interactie! Bedrijven reageerden op onze mail, met “test is aangekomen”, “gelukt hoor” en “ehm niet zo’n goede titel”. Dat laatste was dus niet helemaal waar, want dit foutje maakte dat de nieuwsbrief beter dan gewoonlijk gelezen werd.

 

Toeval is soms zo gek nog niet

Zo zie je maar weer dat je enorm lang over dingen na kunt denken, maar soms is toeval beter dan een hele strategie erachter. Dat geldt overigens niet voor je ICT omgeving. Die kun je maar beter niet aan het toeval overlaten 😉

 

Wil jij regelmatig tips, trucs, blogs, vlogs, tutorials, whitepapers, uitnodigingen voor evenementen en nog veel meer ICT kennis van ons ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Aanmelden nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures