Nummer-portering, wat is het precies?

Telecom aanbieders moeten meewerken aan een aanvraag tot nummer-portering. Dit is vastgelegd in de wet. Enkel onder bepaalde voorwaarden mogen zij een nummer-porteringsaanvraag van een andere telecom aanbieder blokkeren. Denk bijvoorbeeld aan een lopend contract.

 

Hoe regel ik een nummer-portering?

Een nummer-portering kan je telecompartner voor je regelen! In de meeste gevallen vraagt deze, wanneer je een offerte aanvraagt voor een VoIP oplossing, SIP Trunk of mobiele telefonie met vast-mobiel integratie, of je gebruik wenst te maken van nummerbehoud. Vraag goed naar de kosten, want er zijn telecomaanbieders die deze dienst betaald verrichten, maar het kan ook voorkomen dat dit gratis gedaan wordt, zonder dat hier kosten voor in rekening worden gebracht

 

Hoe lang duurt een nummer-portering?

Zie hiervoor ook onderstaand stappenplan. Je tekent onze offerte. Binnen een aantal werkdagen na het aanreiken van alle benodigde documenten vragen wij de nummer-portering aan. De oude provider moet binnen 3 werkdagen reageren op onze nummer-porteringsaanvraag. Indien de nummer-portering is goed gekeurd, kan deze vanaf de door hun aangegeven datum verwerkt worden. Deze datum kan “per direct” zijn, of per datum van einde contract.

 

Stappenplan nummer-portering

1. Je vraagt een offerte aan, en geeft hierbij aan welke nummers je wenst te porteren. Bij de offerte zit ook een machtigingsformulier, waar je ons machtigt om de telefoonnummers te porteren. Wij spreken tevens een wensdatum af, wanneer wij in overleg met je de nummers kunnen porteren.

2.. Wij vragen de nummer-portering aan bij de huidige aanbieder, voor de overeengekomen datum. Je huidige aanbieder moet binnen 3 werkdagen reageren op deze aanvraag. Zij kunnen de aanvraag goedkeuren, of afkeuren.

3, Als de aanvraag is afgekeurd, delen wij dit aan je mee. Je kunt dan zelf contact opnemen met je huidige aanbieder. Mogelijk is er nog een lopend contract, of is er een andere reden waarom de nummer-portering wordt afgewezen. Gaat je huidige aanbieder akkoord met de uitportering? Dan keuren zij de aanvraag goed met een “first possible date” (FPD). Deze FPD is leidend voor de verwerking van de nummer-portering.

4. Is de installatie van je nieuwe Arrix telefonieomgeving gereed? Dan verwerken wij de nummer-portering. Je bent vanaf dat moment bereikbaar via het telefonieplatform van Arrix ICT.

 

Opzegging bij oude provider

Een nummer-portering geldt in beginsel als een opzegging van het onderliggende contract bij uw oude aanbieder. Dit hebben telecom operators onderling zo afgesproken. Toch gaat dit helaas regelmatig mis:

  • Door een administratieve fout van je oude aanbieder.
  • Door lopende contracten. (informeer over lopende contracten alvorens je nummer-porteringen aanvraagt!)
  • De geporteerde nummers behoren toe aan contract A, terwijl er ook nog sprake is van contract B, C, etc.

Wij adviseren je derhalve om altijd een schriftelijke opzegging te sturen naar je oude aanbieder. Vermeldt hierin duidelijk welke abonnementen (contracts-nummers) je per welke datum wenst op te zeggen. Dat voorkomt een hele hoop problemen.

Reacties

  1. gerlien schreef:

    Hallo Ramsi,

    We raden je aan om met met Vodafone Libertel B.V. contact op te nemen om aan te tonen dat het jouw nummer is.
    Met een recente factuur met daarop het klantnummer kun je dan bij een nieuwe aanbieder een geldige nummer portering indienen. Maar nogmaals de nieuwe partij moet kunnen verifiëren dat het jouw nummer is.

  2. Ramsi abukar seef schreef:

    Hi
    Hoe kan ik mijn oud nummer te portieren die ik niet gebruikt en is niet in gebruiken , ik heb mijn email account aan gekopeled en is nu gebolkeerd ik heb mijn cryptocurrency wallet opgeslagen die is 150000 ward en ik kan green toegang krijgen is het mogelijk I’m die nummer terug te krijgen ik betaal 1000 on allen voor even dag te gebruiken ik geef ok mijn gegevens on te bwijzen dat ik was de laste eigenaar van die nummer kunt u mij daarbij helpen die nummer was 0654263282 mijn financial toekomst hang er op die sms verification code on mijn account te open

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2019 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Bekijk onze vacatures!