De oplossingen die Orbis voor onze klanten brengt

orbis

In oktober startten we onze samenwerking met Orbis en het platform met dezelfde naam. Dat levert voor ons en daarmee voor onze klanten een aantal belangrijke verbeteringen en voordelen op. In deze blog vertellen we daar meer over.

 

Het Orbis platform werkt met een drag ‘n’ drop-systeem waarmee je volledige processen kunt waarborgen binnen het platform. Onze accountmanager ERP Lennart Schultz legt het uit. “Bij Arrix gebruikten we eerder wel vergelijkbare functionaliteiten die Orbis ook biedt, maar die kennen ook de nodige beperkingen plus je moet het zelf maken. Orbis biedt alles in één en is krachtiger dan de alternatieven.”

 

Mooi! Hoe helpt het mij?

Belangrijker nog om te weten is wat de samenwerking voor onze klanten oplevert. Lennart: “Orbis biedt met het platform een oplossing voor verschillende uitdagingen waar ook onze klanten tegenaan lopen. Denk aan teveel handelingen voor werkzaamheden of het niet kunnen koppelen van systemen. Komt nog bij dat Orbis ook de AutoDoc-functionaliteiten heeft, die we onlangs in een van onze blogs hebben besproken.”

 

1. Handelingen automatiseren

Lennart: “Je stelt een bepaalde trigger in en dat kan van alles zijn. Je kunt bijvoorbeeld een event laten starten op het moment dat gegevens in je database komen, maar ook op elke gewenst moment. Vandaar gaat het proces automatisch draaien. Denk aan betalingsherinneringen: je kunt je systeem zo instellen dat het elke avond om 19.00 uur checkt welke facturen nog openstaan. Je koppelt daar vervolgens een document met de juiste lay-out aan en met de juiste gegevens automatisch een vriendelijke betalingsherinnering laten versturen. Simpel, maar als je het handmatig moet doen, kost het veel tijd. Al deze handmatige werkzaamheden kun je in hoge mate automatiseren.”

 

2. Koppelen van systemen

“Denk aan automatische integratie van bepaalde webshops, Exact en veel andere populaire software. Zelf konden we tot voor kort wel koppelingen maken, maar deze koppelingen van Orbis zijn feitelijk kant en klaar en van een hoog niveau. Dat scheelt ons en dus onze klanten veel tijd en geld”, aldus Lennart.

 

3. AutoDoc functionaliteiten

Al eerder schreven we een blog over AutoDoc. Met Orbis wordt dit naar een hoger plan getild. Lennart: “Orbis beweegt als het ware gegevens. Dat kan het eindpunt zijn in een andere applicatie, het blijft in dezelfde applicatie of het gaat naar een document.” Voor werken binnen AutoDoc gaat dit dus simpeler en sneller.

 

Exact Event Manager stopt

“Onze klanten willen graag een alternatief voor Exact Event Manager, want dat stopt. RPA is het nieuwe alternatief van Exact, maar het belangrijkste verschil tussen RPA en Orbis is dat je voor RPA Exact Synergy nodig hebt. Orbis kun je al gebruiken als je alleen Exact Globe hebt. Bovendien is het licentiemodel anders: bij Orbis betaal je voor het aantal taken, bij RPA voor het aantal Exact-gebruikers. Dus als je heel veel gebruikers hebt en weinig taken, is RPA duur”, vertelt Lennart. “Maar RPA kan in sommige gevallen zeker een goede oplossing zijn.”

 

Meer weten?

Als je meer wil weten over de mogelijkheden van Orbis en hoe we daar bij Arrix mee omgaan, vraag het ons gerust!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures