Wekelijkse Update Office 365 – WK 3

templates teams

Met de wekelijkse Microsoft Office 365 update breng ik jou op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen in Office 365 en uit de roadmap van Microsoft!

 

Verbeterde plan assistent in Microsoft Teams

In de blog van vorige week heb ik deze feature al toegelicht. Ter aanvulling hierop zie je hieronder het nieuwe venster met verbeterde functionaliteit. Hier zie je aangekondigde features zoals de verbeterde plan assistent, tijdzone selectie, beschikbaarheidsstatus van personen en locaties en de mogelijkheid om vereiste en optionele uitnodigingen te verzenden.

plan assistent

 

SharePoint site delen

SharePoint admins hebben de mogelijkheid om toegang te verlenen via een link aan “iedereen”, “mensen in mijn organisatie” of “specifieke personen”. Hier wordt binnenkort een nieuwe keuze aan toegevoegd: “Personen met bestaande toegang”. Wanneer een admin deze gebruikt, kunnen personen die op de deelknop of kopieerlink klikken een link ontvangen met de al bestaande toegangsrechten.

 

Persoonlijke agenda in Outlook webapp

Zoals de titel al doet vermoeden kun je met deze feature een persoonlijke agenda (Outlook.com of Google Calendar) toevoegen aan de webapp van Outlook. De release staat gepland voor april 2020.

 

Met de persoonlijke agenda kan een gebruiker ervoor kiezen om de gebeurtenissen ook te tonen in de beschikbaarheid van de zakelijke agenda. Deze instelling staat standaard aan en moet dus, indien je hier geen gebruik van wil maken, uitgeschakeld worden. De gebeurtenissen tonen alleen beschikbaarheid en geven geen inhoudelijke details weer over de afspraak.

 

plan assistent

 

Beheer “Nieuwe functies” in Office desktop apps

Via het beheercentrum van Office 365 kun je, als admin, onder instellingen een selectie maken van de te tonen nieuwe functies. Elke functie wordt hier weergegeven en kan door de admin worden aangepast naar getoond of verborgen. Hiermee zullen de eindgebruikers in de Office applicaties alleen de getoonde ontwikkelingen zien.

plan assistent

 

Altijd op de hoogte willen zijn van deze nieuwste ontwikkelingen binnen de Office desktop applicaties? Klik dan eens op onderstaande knop.

plan assistent

SharePoint pagina versiebeheer

In de update van week 50 werd de feature bekend gemaakt en nu heeft Microsoft met een screenshot een idee gegeven van deze feature: Versiebeheer met visualisatie op een SharePoint pagina. Deze feature vergelijkt oudere versies van pagina’s of nieuwsberichten met de nieuwe versie van de pagina of het nieuwsbericht. Daarmee kan ook de visuele weergave van de pagina’s worden vergeleken. Ook is te zien wie de pagina heeft bewerkt en wanneer deze bewerkt is. Indien nodig is het mogelijk om oudere versies te herstellen.

planassistent

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Grootschalig IT Event op 16 april: Arrix LABS

Meer informatie en meld je aan!