Microsoft 365 Update – Wk 33

De nieuwe functie collaborative notes oftewel samenwerkingsnotities is volledig geïntegreerd in Microsoft 365. Hierdoor heb je tijdens de vergadering alle benodigde informatie en na de vergadering blijf je de voortgang bewaken. Samenwerkingsnotities is een “loop component” en blijft daardoor gesynchroniseerd  in alle gedeelde apps, zoals outlook, teams-chat en Word online. Je verbetert hiermee het vergaderproces.

Deelnemers kunnen nog op het laatste moment een agendapunt toevoegen, vergadernotities kun je samen bewerken en taken worden aangemaakt en toegewezen tijdens de vergadering. Je weet altijd wie er op het moment in de samenwerkingsnotities werkt. Door op de tekst te klikken weet je welke bijdrage iemand geleverd heeft.

Niet alleen tijdens, maar ook na de vergadering blijf je de voortgang bewaken door de notities te delen.  Medewerkers kunnen deze blijven bijwerken, taken afvinken tijdens het werk en nieuwe vervolgacties toevoegen. De taken synchroniseren met todo en planner, waardoor betrokkenen automatisch een herinnering krijgen voor de opvolging.

 

Wat is er nog meer nieuw in Microsoft 365?

 

In ontwikkeling

 

Microsoft Teams: nieuwe chatervaring in Microsoft Edge

Bij het openen van webkoppelingen vanuit Microsoft Teams-chats in Microsoft Edge, zien gebruikers de webkoppelingen naast hun Teams-chats worden geopend, met de Teams-chats naast de zijbalk van Edge. Dit maakt het makkelijker om direct op de chat te reageren nadat je de link hebt geopend.

In september wordt gestart met de uitrol.

 

Microsoft 365-app: Office-documenten hebben een nieuw standaardthema

Er komt een nieuw standaardthema naar Word, Excel, PowerPoint en Outlook. Dit geldt voor zowel Windows als mobiele apparaten. Het nieuwe thema bevat het nieuwe standaardlettertype, Aptos, een nieuw kleurenpalet en een bijgewerkt standaardlijngewicht.

In september wordt gestart met de uitrol.

Beschikbaar

 

Microsoft Teams: Collaborative notes

Met samenwerkingsnotities kunnen deelnemers aan de vergadering samenwerken aan hun vergaderagenda, notities en actiepunten. Deze kun je na het plannen van de afspraak al aanmaken zodat je een agenda kan voorbereiden. Tijdens het overleg kun je de agenda volgen, notulen maken en acties vastleggen. Toegewezen taken in gezamenlijke notities worden automatisch gesynchroniseerd met To Do & Planner. Deze kun je na het overleg weer opvolgen. Op deze manier is het makkelijker om structuur aan te brengen in je vergaderagenda.

 

Outlook Web: Werkuren en locatie

Eerder berichten we je al over deze nieuwe functie. Via de web versie van Outlook kun je nu aangeven wanneer en waar je werkt. Op deze manier is het voor jouw collega’s duidelijk waar je bent en of je aan het werk bent en eventueel beschikbaar.

De functie is nu ook beschikbaar in de nieuwe versie van Outlook. De nieuwe versie van Outlook (One Outlook of in het Nederlands Eén Outlook) is een nieuwe versie van de applicatie die veel gelijkenissen kent met de online versie van Outlook.

Naast dat je een vast schema kan instellen op dag en zelfs dagdeel niveau, kun je via je agenda ook instellen of je die dag op kantoor of extern werkt.

samenwerkingsnotities

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2023 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Check onze vacatures