De customer journey is de beleving die een klant doorloopt vanaf het eerst contactmoment tot en met het laatste. Tijdens deze reis vinden meerdere contactmomenten plaats, waarvan een deel verloopt vanuit je Exact Software. Denk hierbij aan offertes, orderbevestigingen, pakbonnen of facturen. Stel jezelf de vraag: welke belevenis geef ik aan mijn klanten?
Huisstijl
Je besteedt veel aandacht aan het ontwerp van je huisstijl en logo. In Exact voeg je je logo eenvoudig als afbeelding toe. Heb je een nieuw logo? Verander dit ook in je lay-outs. Dit kost weinig tijd en zorgt voor een frisse uitstraling. Ook een footer neem je zo makkelijk op.
Voorkom vragen
Plaats de juiste informatie in je lay-outs en voorkom onduidelijkheden en daarmee vragen.
Uw referentie
Als een klant wil weten bij welke bestelling of project een factuur hoort, dan voeg je daarvoor een referentie van de klant toe. Op de order of factuur gebruik je het ‘Uw referentie’ veld. Een vaste referentie kan in een extra veld bij het onderhoud van de relatie gezet worden. Deze velden voeg je vervolgens toe op de lay-out.
Rekenvelden
Met rekenvelden voeg je formules toe voor diverse doeleinden. Zo is de uitlijning van tekstvelden met een variabele lengte vaak lastig. Voeg je deze samen dan volgen de teksten elkaar altijd direct op. Ook bereken je waarden die niet standaard beschikbaar zijn.
AutoDoc
Biedt Exact toch te weinig functionaliteiten? Dan is er ook veel mogelijk met AutoDoc. Zo voeg je velden toe die je niet standaard kiest in Exact, voeg je standaard bijlages toe en stuur je de email naar meerdere adressen of een kopie naar jezelf. Heb je de huisstijl in PDF? AutoDoc zet deze netjes over de factuur heen voor de juiste uitstraling. Werk je met productiebonnen in verschillende kleuren? AutoDoc stuurt verschillende printerlades aan om de juiste bon op de juiste kleur en in het juiste aantal af te drukken.
Aan de slag met je lay-out in Exact
Heb je de smaak te pakken? Wil je jouw lay-out(s) in één en dezelfde huisstijl? In Exact is vaak meer mogelijk dan je denkt. Daar vertellen we je graag meer over.