De manier waarop we werken is de afgelopen jaren drastisch veranderd, en die veranderingen gaan zoveel verder dan de plaats waar je werkt. In deze wereld waarin samenwerking centraal staat, heeft elke organisatie een digitale structuur nodig die mensen verbindt – van de directie tot de werkvloer en in elke rol en functie.
In deze blog staat Microsoft Viva centraal. Het wordt versterkt door de digitale verkoopervaring in Microsoft Viva Sales. Ontdek hoe Microsoft Viva je sales beter faciliteert.
Wat is Microsoft Viva
Microsoft Viva is een platform voor werknemerservaring. Hier komt communicatie, kennis, leren, bronnen en inzichten in de werkstroom bij elkaar. Het is op basis van Microsoft 365 en je ervaart het via Microsoft Teams. Dit platform stimuleert een cultuur waarin werknemers en teams overal de beste versie van zichzelf zijn. Nu gaat het nog verder en laat het werknemers uitblinken in hun werk. In het bijzonder voor de verkoopcollega’s met Microsoft Viva Sales.
Het faciliteren van diepere klantverbindingen
Verkopers hebben meerdere keren per dag toegang tot hun CRM-systeem – evenals meerdere applicaties en databases – waarmee ze op de hoogte blijven van hun (klant) relaties. Dit komt neer op tientallen onderbrekingen terwijl ze navigeren tussen deze applicaties en de samenwerkings- en productiviteitstools die ze gebruiken voor administratieve taken, interne samenwerking en verkoop.
Verkopers willen eigenlijk alleen maar meer tijd met hun klanten doorbrengen. Maar wat als alles wat een verkoper nodig heeft om zijn werk te doen, op één plek wordt samengebracht – waar ze al het grootste deel van hun dag doorbrengen – in oproepen, vergaderingen en chats? Wat als hun klantgegevens en taken intelligent georganiseerd en toegankelijk zijn in de tools die ze dagelijks gebruiken? Wat als de omgeving die verkopers gebruiken om met klanten te praten automatisch de volgende beste actie- en analyses biedt? Hoeveel meer impact kunnen verkopers hebben en hoeveel meer tijd kunnen ze met klanten doorbrengen? Hoe verbetert het hun verkoopervaring? En hoeveel meer omzet kunnen ze voor je bedrijf genereren?
Dit is de reden voor de ontwikkeling van Viva Sales, een nieuwe applicatie voor verkoperservaring. Viva Sales verrijkt je CRM en brengt intelligentie terug naar de verkoper. Viva Sales is een nieuwe moderne manier van verkopen. Als slimme CRM-metgezel maakt Viva Sales het leven van verkopers gemakkelijker en verrijkt het hun CRM. Denk aan alle klant- en dealinzichten die al in Outlook-, Teams- en Office-applicaties als Word, Excel en PowerPoint zitten, maar nooit in het CRM-systeem komen.
Taggen van klanten
Je krijgt deze inzichten niet gemakkelijk, omdat je afhankelijk bent van de verkoper, die zelf de gegevens handmatig moet invoeren. Verbeter je het CRM-systeem met klantgegevens van Microsoft 365 en Teams, samen met de kracht van kunstmatige intelligentie (AI), dan zijn verkopers met Viva Sales meer verbonden met hun klanten. Dit resulteert in meer gepersonaliseerde klantbetrokkenheid en een verkort verkooptraject. Je doet dit met de eenvoudige functie voor het taggen van klanten. Dit taggen resulteert in:
• Geautomatiseerde gegevensvastlegging
• Tijdbesparing voor de verkoper
• Een completer beeld van het verkooptraject en de klantstatus.
Artificial Intelligence overal
Met AI overal ingebed, is Viva Sales een soort verkoopcoach, die deals stimuleert, samen met aanbevelingen en herinneringen.
Deze intelligente laag biedt verkopers de informatie om productiever te zijn. Verkopers hoeven geen nieuw systeem te leren. Maar hiermee krijgen ze wel de informatie die ze op het juiste moment nodig hebben, met de juiste context, in de tools waarmee ze vertrouwd zijn
Viva Sales is de eerste rolgebaseerde Viva-applicatie die speciaal is ontworpen om aan de behoeften van verkopers te voldoen. De verkoopervaring opnieuw uitvinden. Viva Sales stimuleert de verkoop met AI-gestuurde inzichten en data in hun werkstroom. Binnenkort rolt Microsoft de extra bedrijfsspecifieke tools uit.