Wekelijkse Microsoft update – Wk 19

Met Power Automate laat je processen volledig automatisch verlopen, zonder tussenkomst van de gebruiker.  Gebruik je deze tool al? Dan weet je hoe waardevol deze is voor het slimmer werken binnen je organisatie.

 

Vanaf nu kun je met de Power Automate app ook je Teams activiteiten automatiseren of verbinden met andere apps en services. Dat is één van de functionaliteiten die Microsoft binnen Teams uitrolt. Lees snel verder en ontdek nog meer nieuwe functionaliteiten waarmee je slimmer werkt.

 

Microsoft Teams: LinkedIn koppeling met Teams

Voor de Teams en LinkedIn fanatiekelingen onder ons: Microsoft is klaar met het uitrollen van een koppeling waardoor jouw collega’s je LinkedIn profiel zien in hun chat. Het LinkedIn profiel wordt in een aparte tab binnen de chat weer gegeven. Deze koppeling werkt alleen binnen chats met personen in jouw organisatie. De LinkedIn tab is alleen zichtbaar als jouw organisatie de optie heeft aangezet binnen het Teams admin center.

 

Microsoft Teams: workflows voor Teams

Binnen SharePoint kun je al een tijdje werken met workflows in Power Automate. Door middel van deze workflows kun je processen automatiseren, zoals binnenkomende mail die je naar een documenten bibliotheek moet zetten, goedkeuring op een document publicatie of medewerkers op de hoogte houden van een gewijzigd item in een lijst. Het is mooi dat dit automatisch kan via een workflow.
Nu je steeds meer en meer met Teams werkt is Power Automate binnen Teams beschikbaar om zaken te automatiseren. Aan deze workflows zijn nu acties toegevoegd zoals nieuwe Teams vergaderingen maken, bericht versturen naar kanaal, een Team en voeg en verwijder gebruikers uit een team.

 

SharePoint: Vanuit office.com direct een Microsoft Lijst maken

Snel een nieuwe lijst aanmaken voor SharePoint is nu mogelijk via het startscherm van office.com

power automate in teams

Bij het maken van een nieuwe lijst heb je zelfs nog een keus of je de nieuwe lijst wil maken uit een lege lijst, één uit Excel of uit een bestaande lijst.

power automate in teams

Bij het aanmaken kun je niet alleen een naam geven maar ook nog een kleur en zelfs een icoon. Geef aan waar je de lijst wilt gaan opslaan en je bent klaar.

power automate in teams              power automate in teams

 

De volgende functionaliteit komt eraan:

Komt er aan:

Microsoft Teams: Gedeelde kanalen

Er komt een mooie waardevolle grote update aan voor Microsoft Teams. Binnen een Teams omgeving heb je op dit moment 2 soorten kanalen: openbaar, voor het gehele Team of privé voor bepaalde personen binnen het team. Heb je een kanaal waar personen (intern of extern) bij moeten kunnen komen maar ook weer niet alles mogen zien, of heb je data die je wilt delen tussen afdelingen die allebei een eigen team hebben, dan maak je op dit moment nog een apart team aan.

Hier heeft Microsoft een oplossing voor bedacht: Gedeelde kanalen. Met een gedeeld kanaal geef je binnen een Teams omgeving verschillende personen toegang tot kanalen zonder dat je ze toegang geeft tot het gehele team. Je kunt zelfs een kanaal extern delen. Hier kun je individuele personen aan toevoegen maar dit kanaal koppel je ook aan een ander team zodat medewerkers automatisch lid worden van het kanaal.

 

Kortom een functie die de inrichting van Teams op zijn kop zet. Daarom wijden we daar binnenkort een speciaal blog aan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Vond je deze blog interessant?

Schrijf je dan in voor onze wekelijkse, korte nieuwsbrief en ontvang handige tips en interessante kennis van onze experts in je inbox. Mis dit niet!

Stuur mij de nieuwsbrief

Je privacy is 100% gegarandeerd.

© 2019 · disclaimer · voorwaarden · privacy · cookies · concept: Custard on & offline communicatie · realisatie: Arrix

Wij willen jou!

Bekijk onze vacatures!