Microsoft Outlook krijgt binnenkort een nieuwe functie waarmee je berichten deelt met een team of contactpersoon in Microsoft Teams. In Outlook verschijnt dan een “Share to Teams” button. Klik hierop en je deelt gemakkelijk je email met je teamleden in Teams. In Teams deel je de hele mailconversatie inclusief alle bijlagen.
Dit is nog maar 1 van de leuke nieuwe ontwikkelingen die bij Microsoft op de planning staat voor de maand februari. Hieronder een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.
Microsoft Teams: Outlook berichten delen in Microsoft Teams
De vraag om mailtjes, vaak met bijlagen, in Microsoft Teams te zetten is groot. Microsoft ontwikkelt daarom een functie waarbij je mailtjes, ook met bijlagen, verzendt naar een Microsoft Teams kanaal of een chat bericht. Ook kun je een nieuwe chat starten met een specifieke mail. Deze optie ontwikkelt Microsoft voor alle Outlook versies.
Microsoft Teams: Links om bestanden te delen verbetert
Binnen Teams en SharePoint deel je via links documenten. Deze link bepaalt wie welke rechten heeft op het betreffende document. Als je nu een link naar een bestand deelt in een Teams kanaal of chat wordt standaard een link gemaakt waarmee iedereen met de link bij dat bestand komt. Microsoft past dit aan. Zodra je de link maakt, vraagt het systeem om de juiste rechten toe te passen op de link. Hiermee stel je in dat bijvoorbeeld alleen specifieke personen of leden van het team bij het bestand mogen.
Microsoft Teams: Upgrades aantal leden
Microsoft verhoogt het maximum aantal leden dat in een team zit naar 25.000 leden. Voor organisatie brede teams (een team binnen een organisatie waar leden automatisch lid van worden als ze in het systeem worden gezet) verhoogt het aantal leden van 5.000 naar 10.000.
Gelanceerd:
Microsoft Teams: Chat functie tijdens vergadering uit zetten
Vergader organisatoren zetten nu de chat functie uit tijdens een vergadering. De functie staat standaard aan. De optie vind je terug tijdens een vergadering onder “vergaderopties”.
SharePoint: Regels voor SharePoint Lijsten
Microsoft Lijsten, voorheen ook wel SharePoint lijsten, heeft een nieuwe wizard voor regels. Met de nieuwe wizard krijg je op een gemakkelijke manier notificaties van zaken die in die lijst gebeuren. Naast dat je nieuwe regels aanmaakt, bewerk je ook al bestaande regels bewerken of verwijdert ze, als ze niet meer nodig zijn. Binnen een lijst vind je de regels terug onder Automate of in het Nederlands Automatiseren.
Bij een nieuwe regel aanmaken kun je zelf bepalen waar de regel voor moet gelden.
Het beheren van de regels is ook heel makkelijk. Je zet bijvoorbeeld regels ook tijdelijk uit
Bedankt André,
Dat is altijd goed om te horen.
Gr. Anneke
Weer een interessante blog Anneke!
Ben benieuwd naar die optie in Outlook