Als Microsoft 365 gebruiker krijg je regelmatig nieuwe functionaliteiten. De ontwikkelingen gaan razendsnel. De vraag is hoe je als organisatie deze updates gebruikt. Vaak zijn de veranderingen in Microsoft 365 laagdrempelig en doe je ze met kleine stappen. Geef digitaal werken een boost met onderstaande nieuwe functionaliteiten.
Spotlight in Teams vergadering
Eerder kondigden we spotlights aan in een Teams vergadering. Hiermee blijf je als presentator in beeld zodat iedere deelnemer alleen deze persoon ziet. Hieronder een voorbeeld van deze weergave. Zoals je ziet wordt er een knop toegevoegd in de balk waarbij je deze functie aan of uit zet.
Microsoft Lists in Teams
Sinds 3 september is Microsoft Lists overal beschikbaar. De app voeg je daarmee toe in de Teams omgeving aan kanalen en neem je vanaf daar in gebruik. Benieuwd hoe? Zie hieronder hoe dit werkt.
Probeert het ook zelf via deze demo: https://demobuilderwebcpptxz.blob.core.windows.net/create-a-list-in-microsoft-teams/startdemo.html
Automatische mail van SharePoint berichten
Gepubliceerde nieuwsberichten op SharePoint kun je handmatig verzenden via de mail. Microsoft gaat nu weer een stapje verder: Automatisch SharePoint nieuwsberichten verzenden. Met deze feature krijgen gebruikers automatisch een mail waarin ongelezen nieuwsberichten staan. Dat ziet er als volgt uit:
Alleen gepubliceerde nieuwsberichten die relevant zijn voor de gebruiker en welke de gebruiker nog niet heeft gelezen worden verzonden. Gebruikers zien ook alleen nieuwsberichten waar zij toegang tot hebben. Er geldt een maximum van tien nieuwsberichten in een mail. Deze mail wordt niet vaker dan één keer per week verzonden. Relevant nieuws bepaalt het systeem op basis van de management keten of als iemand die nauw samenwerkt met de gebruiker een bericht publiceert. Ook nieuwsberichten van sites die je als gebruikers volgt, komen in de e-mail. Stel je geen prijs op deze emails? Meld je dan af via onderstaande:
Updates voor Planner
Microsoft kondigt een aantal kleine updates voor Planner aan. Zo voeg je tot 25 labels toe aan de taken in Planner. Daarnaast suggereert Planner gerelateerde bestanden die je toe kunt voegen aan de taak.