Deze week in onze wekelijkse #Microsoft Office 365 update een toevoeging voor Microsoft Teams en een compleet vernieuwde app: Microsoft To Do. Lees hier over de nieuwste ontwikkelingen in Office 365 en uit de roadmap van Microsoft.
Microsoft Teams: Pin kanalen uit een team
Met deze functie in Microsoft Teams organiseer jij alle voor jouw relevante kanalen. Door het kanaal vast te pinnen verplaats je het kanaal naar de bovenkant van je teams lijst voor gemakkelijke toegang. Om een kanaal te pinnen selecteer je de drie punten achter het betreffende kanaal. Vervolgens selecteer je ‘vastmaken’ om het kanaal in de nieuwe lijst te krijgen. Deze lijst (‘vastgemaakt”) verschijnt, vanaf het moment dat jij één kanaal hebt vastgezet boven de lijst met ‘Uw teams’ verschijnen. Op deze manier wordt het makkelijk om kanalen, welke voor jou als gebruiker belangrijk zijn, vast te zetten en daarna te openen uit de lijst ‘vastgemaakt’. De functie werd 16 september aangekondigd en zal per direct worden uitgerold.
Lijst met vastgemaakte kanalen (pinned)
Vernieuwde versie van Microsoft To Do
Microsoft To Do, dé tool om jouw taken te organiseren. De tool bestond al langer en heeft nu een nieuwe versie gekregen, waarmee To Do een nieuwe look heeft, met meer Office 365 applicaties synchroniseert en altijd en overal toegankelijk is.
Voor iedereen die nog niet weet wat To Do is, leg ik uit wat je er eigenlijk mee kunt. To Do is een slimme planner welke het mogelijk maakt al jouw taken in één overzicht bij te houden. To Do houdt in lijsten bij welke taken jij nog open hebt staan en voor wanneer ze gepland staan. Met de optie ‘Mijn dag’ zie jij alle taken die jij gepland hebt staan voor vandaag. In ‘Mijn dag’ voeg je gemakkelijk openstaande taken toe via de suggesties in het rechter menu. Deze suggesties bestaan uit alle taken die jij hebt openstaan in jouw Office 365 omgeving. De taken worden namelijk niet alleen opgehaald uit To Do zelf, maar ook uit andere Office 365 applicaties. Zo worden jouw gemarkeerde mails weergegeven, haalt het taken op uit alle toegewezen Planner taken en kun je in To Do zelf uiteraard ook taken aanmaken. Omdat To Do synchroniseert met alle platformen (te weten: Android, iOS, Mac, windows en via het web) kun jij altijd en overal bij jouw takenlijst. Met een Windows of Android account is het daarnaast nog mogelijk om te switchen tussen werk- en privé accounts. Zo kun jij zowel zakelijk als privé jouw taken beheren via To Do.